CEL: Utrwalenie wiadomości na temat treści oraz problematyki lektur obowiązujących podczas egzaminu ósmoklasisty. Zasady: Dzielę klasę na dwie drużyny. Celem graczy jest dotarcie dwoma pionkami po swoim torze z pozycji...
Blog
Zaczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia STYL. Na rzutniku wyświetliłam kilka zdjęć prezentujących różne style ubierania. Zapytałam, który styl im najbardziej odpowiada i dlaczego. Nawiązała się luźna rozmowa na temat...
Podsumowanie pracy z powieścią „Opowieści z Narnii” Udało się! We wtorek 29 października zakończyliśmy w klasie V pracę z powieścią C. S. Lewisa pt.: „Opowieści z Narnii”. Zapowiedziałam uczniom, że...
Jak właściwie wytłumaczyć uczniom, czym jest metafora? W jaki sposób wyjaśnić różnicę między alegorią a symbolem? Co zrobić, żeby uczeń pojął, na czym polega ironia, parafraza czy hiperbola? Znacie ten...
Mój mąż od kilku miesięcy pasjonuje się składaniem modeli samochodów. Skręca, łączy, klei, potem umieszcza eksponat w najbardziej widocznym miejscu naszego mieszkania, w specjalnie na tę okazję przygotowanej i...
„List do ludożerców” Tadeusza Różewicza – piękny...
...
Egzamin ósmoklasisty tuż tuż, materiału mnóstwo, a przecież lekcja ma tylko 45 minut… Jak żyć, się pytam? W tym roku postanowiłam tak zaplanować zajęcia w klasie siódmej i ósmej, aby każda minuta była...
Uwielbiam to zaskoczenie na twarzach moich uczniów, kiedy tuż przed kartkówką z klasyfikacji głosek informuję, że będą mogli „ściągać”. Zdziwienie, niedowierzanie, okrzyki radości. Ale że co? Ale jak? Naprawdę...
Nie od dziś wiadomo, ze granie w karty posiada wiele zalet. Uczy planowania, myślenia abstrakcyjnego, przewidywania, pozytywnie wpływa na kształtowanie relacji interpersonalnych. Grając w karty można też z powodzeniem...