Lekcję zaczynam od napisania na tablicy wyrazów „Soplicowo” i „Pan Tadeusz”. Pytam o związek tych dwóch haseł. W klasie IV oraz V uczniowie poznali fragmenty polskiej epopei, omówiłam w dużym skrócie czas...
Blog
Pamiętam, jak dokładnie rok temu ten utwór spędzał mi sen z powiek. Na samą myśl, że będę musiała przebrnąć przez niego z moimi „ósmakami”, czułam niechęć. Odkładałam to zadanie „na potem” tak długo...
Mam manię zbieractwa… Chomikuję wszystko – kartony, butelki wszelkiego rodzaju, opakowania po jogurtach, nakrętki… I nie od razu wiem, do czego będą przeznaczone. Pomysł przychodzi zazwyczaj dużo później, w...
Nie lubię ciszy i twardej dyscypliny na lekcji. Zarówno mnie, jak i moim uczniom dużo więcej satysfakcji sprawiają zajęcia, w czasie których dużo się dzieje – jest ruch, gwar, śmiech, dyskusje, szybkie tempo i ...
Co jest najśmieszniejsze w ludziach: Zawsze myślą na odwrót: spieszy im się do dorosłości, a potem wzdychają za utraconym dzieciństwem. Tracą zdrowie by zdobyć pieniądze, potem tracą pieniądze, by odzyskać...
Na realizację należy przeznaczyć dwie jednostki lekcyjne: TEMAT: Wkraczamy do fantastycznego świata „Pinokia” Carla Collodiego. Czynności: Zapoznanie uczniów z życiem i twórczością Carla...
Zdjęcie zamieszczone przez panią Małgorzatę Tracz na Wśród utworów omawianych w ramach lektury uzupełniającej dominują...
Źródło zdjęcia: Wybór „Janka Muzykanta” jako lektury uzupełniającej w klasie V był dziełem przypadku. Jedna z uczennic, której bardzo spodobała się „Katarynka” Prusa, sięgnęła po inne utwory tego...
Kilka pomocy dydaktycznych w ramach urozmaicenia lekcji związanych z mitem: MIT O POWSTANIU ŚWIATA W zrozumieniu może pomóc drzewo genealogiczne stworzone przez panią Lucynę Szary (Mity greckie dla dzieci). Może...
Gry, zajęcia...