Projekt „FLEKSJA” zakończony

Od sierpnia pracowałam nad stworzeniem bazy pomocy dydaktycznych do nauki o języku. Najwięcej czasu zajęła mi fleksja, w zeszłym tygodniu udało mi się jednak zakończyć projekt. Stworzone pomoce dydaktyczne służą mi już od dawna, były to jednak pojedyncze zestawy. Obecnie mam już cztery komplety oparte na tych samych zasadach, więc spokojnie będę mogła zastosować je na lekcji, dzieląc uczniów na  grupy cztero-/pięcioosobowe.

POCIĄG Z CZĘŚCIAMI MOWY

SŁOIKI

FLEKSYJNE KOŁO

FLEKSYJNE PRANIE

(w szkole mam taki sam stelaż w wersji z nieodmiennymi częściami mowy)

Zasady są takie same:

  • należy uporządkować części mowy do konkretnych kategorii, wskazać części mowy odmienne i nieodmienne
  • określić formę czasowników, wskazać czasowniki w formie nieosobowej
  • wskazać rzeczowniki własne / pospolite / w rodzaju męskim / żeńskim / nijakim
  •  odmienić przez przypadki jeden z rzeczowników
  • wskazać przymiotniki, które się stopniują – podać stopień wyższy i najwyższy, nazwać rodzaj stopniowania
  • wskazać liczebniki główne / porządkowe / zbiorowe/ ułamkowe

I tak dalej – możliwości jest wiele.

W ramach pomocy dydaktycznych utrwalających wiedzę i umiejętności na temat fleksji mam również klocki i puzzle do utrwalania przypadków oraz form czasownika (stworzyłam na ten temat oddzielne wpisy):

 

Do utrwalania rodzajów rzeczownika służą nam koszyczki (oddzielny wpis):

Tak przygotowana ruszam  w następnym tygodniu z powtórkami:)

About the author

Monika.Iwanowska

View all posts

4 komentarze

Skomentuj Alicja Bakuła Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *