TAK SIĘ SKŁADA, ŻE NA SKŁADNIĘ MAMY SPOSÓB!

Wytłaczanki do jajek, nakrętki, kolorowy papier samoprzylepny i jeden wolny wieczór – tyle wystarczy, aby zaprosić uczniów do zabawy na temat budowy zdania.   

Zielone nakrętki zawierają nazwy poszczególnych części zdania. Pozostałe należy ułożyć w odpowiedniej kolejności, tworząc zdanie. Następnie dzieci będą nazywały poszczególne części zdania.

 

 

W innej wersji poproszę o ułożenie z dostępnych nakrętek wszystkich zdań. Następnie poproszę, aby w każdym zdaniu znaleźć podmiot i orzeczenie oraz nazwać ich typy. Jedno ze zdań jest bezpodmiotowe. Które?

Stworzyłam cztery komplety (uczniowie na moich lekcjach siedzą w układzie 2*2, więc wystarczy). Na zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze przygotowałam jeszcze nieco inną wersję, z wykorzystaniem klamerek:

 

About the author

Monika.Iwanowska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *