Pomysł z odmianą przez przypadki z wykorzystaniem klocków spotkał się z dużym entuzjazmem ze strony moich uczniów. Zachęcona ich zaangażowaniem opracowałam tym razem zestaw do utrwalania umiejętności określania formy czasownika. Stworzyłam 4 komplety (uczniowie w mojej klasie siedzą w czteroosobowych ławeczkach).
Zasady banalnie proste: Uczniowie losują jeden zielony klocek z osobową formą czasownika. Następnie określają jego formę, dołączając odpowiednie klocki. Mają do dyspozycji takie kategorie jak osoba, liczba, czas, rodzaj, aspekt i tryb.
Pomysł z wykorzystaniem klocków jest strzałem w dziesiątkę. Po pierwsze, pozwala na dużą oszczędność czasu, nie obciążą ucznia nadmiernym wysiłkiem (dzieciaki zawsze narzekają, że rozwiązując wiele przykładów muszą dużo pisać, co ich zniechęca) . Układanie klocków sprawia, że praca na lekcji staje się przyjemnością, a nie przykrym, żmudnym i nudnym obowiązkiem.