TRZYMAJ FORMĘ! Określamy formę czasownika

Pomysł z odmianą przez przypadki z wykorzystaniem klocków spotkał się z dużym entuzjazmem ze strony moich uczniów. Zachęcona ich zaangażowaniem opracowałam tym razem zestaw do utrwalania umiejętności określania formy czasownika. Stworzyłam 4 komplety (uczniowie w mojej klasie siedzą w czteroosobowych ławeczkach).

 

Zasady banalnie proste: Uczniowie losują jeden zielony klocek z osobową formą czasownika. Następnie określają jego formę, dołączając odpowiednie klocki. Mają do dyspozycji takie kategorie jak osoba, liczba, czas, rodzaj, aspekt i tryb.

 

 

Pomysł z wykorzystaniem klocków jest strzałem w dziesiątkę. Po pierwsze, pozwala na dużą oszczędność czasu, nie obciążą ucznia nadmiernym wysiłkiem (dzieciaki zawsze narzekają, że rozwiązując wiele przykładów muszą dużo pisać, co ich zniechęca) . Układanie klocków sprawia, że praca na lekcji staje się przyjemnością, a nie przykrym, żmudnym i nudnym obowiązkiem.

About the author

Monika.Iwanowska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *