STYL TO NIE TYLKO MODA! O STYLU WYPOWIEDZI

Zaczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia STYL.

Na rzutniku wyświetliłam kilka zdjęć prezentujących różne style ubierania. Zapytałam, który styl im najbardziej odpowiada i dlaczego. Nawiązała się luźna rozmowa na temat aktualnych trendów w modzie (padały takie hasła jak styl sportowy, elegancji, casualowy). Uczniowie wypowiadali się na temat tego, który styl ubierania im odpowiada i dlaczego.

 

Następnie zapytałam uczniów, co to znaczy, że każdy z nas ma swój indywidualny styl ubierania. Ustaliliśmy, że jest to pewien zespół cech, który pozwala przyporządkować ubiór do pewnych określonych kategorii. Wyjaśniłam, że wypowiedź też może posiadać taki zespół cech,  być ukształtowana w taki sposób, że możemy ją przyporządkować do pewnych określonych kategorii. W ten sposób przeszliśmy do wyjaśnienia pojęcia „styl”.

Następnie, korzystając z podręcznika, omówiliśmy rodzaje stylów ze szczególnym uwzględnieniem cech charakterystycznych oraz zastosowania.

Potem przyszedł czas na ćwiczenia:

  1. Na podstawie przekazanych do tej pory informacji uczniowie uzupełniali tabelę. W efekcie stworzyli notatkę na temat rodzajów stylów:

 

styl

2. Rozpoznawaliśmy styl na podstawie fragmentu wypowiedzi:

style

3. Przyporządkowywaliśmy sformułowania do odpowiedniego stylu:

styl cwiczenie

About the author

Monika.Iwanowska

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *