Tani i prosty w przygotowaniu sposób na to, jak urozmaicić lekcję związaną z powtórzeniem wiadomości z fonetyki.
Potrzebujemy:
- 30 plastikowych jajeczek po Kinder Niespodziance (I w tym miejscu od razu rozwiewam wszelkie wątpliwości – nie, nie wtranżoliłam takiej ilości czekolady! Słowo honoru! Mam cudownych sąsiadów, którzy zaangażowali się mój projekt i sukcesywnie dostarczali jajka). W każdym jajeczku umieszczamy kartkę z pytaniem bądź poleceniem dotyczącym zagadnień z fonetyki
- 3 pojemniki do jajek
- klocki w różnych kolorach
Zasady:
Dzielimy uczniów na 2-3 grupy, każdej grupie wręczamy pojemnik do jajek. Następnie przedstawiciel danej grupy losuje jajko, odczytuje polecenie. Członkowie danej grupy naradzają się, po czym udzielają odpowiedzi. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, jajko ląduje w ich pojemniku, jeśli nie – jajko wraca do miski. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza wypełni cały pojemnik.
Zdrowa rywalizacja, integracja klasy, odpowiedzialność za siebie i grupę – to tylko niektóre korzyści płynące z tej zabawy. I cel podstawowy zrealizowany – fonetyka powtórzona na tip – top.
Przygotowana przeze mnie pomoc dydaktyczna ma charakter uniwersalny. Posłuży również do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie. Wystarczy przygotować dziecku szablon z dziesięcioma kolorowymi kwadratami. Zadanie polega na ułożeniu poszczególnych klocków w takiej kombinacji, jak na potrzymanym szablonie. Taka układanka świetnie sprawdzi się w ćwiczeniu koordynacji ręka-oko oraz sprawności małej motoryki rąk. Układanka pomoże też w nauce rozpoznawania i nazywania kolorów.
PS
Świetne pomysły na wykorzystanie jajek po Kinder Niespodziance czy wytłaczanek, przydatne szczególnie w pracy z młodszymi dziećmi, znalazłam również TU:
oraz TU:
PLIKI DO POBRANIA: PYTANIA – FONETYKA